loading...

سایت دانلود پایان نامه

دانشگاه علامه‏ طباطبایی دانشکده الهیات و معارف اسلامی   پایان‏ نامه دوره کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب مقام عدم در هستی ‏شناسی بنیادین هیدگر استاد راهنما: دکتر احمد‏علی حیدری

مدیر سایت پایان نامه بازدید : 207 یکشنبه 06 تیر 1395 زمان : 1:50 نظرات (0)

دانشگاه علامه‏ طباطبایی

دانشکده الهیات و معارف اسلامی

 

پایان‏ نامه دوره کارشناسی ارشد رشته فلسفه غرب

مقام عدم در هستی ‏شناسی بنیادین هیدگر

استاد راهنما:

دکتر احمد‏علی حیدری

استاد مشاور:

دکتر رضا سلیمان‏حشمت

بهمن 1391

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب

مقدمه   1

بخش اول: تأملاتی در باب عدم   4

  • درک عام و معمول ما از عدم  4
  • معانی چهارگانه‏ی عدم  5
  • تاریخچه‏ی عدم 7
  • نیستی در تفکر پارمنیدس  7
  • عدم و نفی در تفکر هگل 11
  • عدم و نیست‏انگاری در نیچه 15
  • مراد هیدگر از معنای وجود و عدم چیست؟  18

بخش دوم: مقام عدم در اندیشه‏ی هیدگر   22

مقدمه   22

  • عدم در سایه‏ی پرسش معنادار از وجود در هستی‏‏شناسی بنیادین هستی و زمان 23

مقدمه   23

  • هستی‏شناسی و هستی‏شناسی بنیادین 24
  • از سوژه به دازاین  31
  • ترس‏آگاهی، افشاکننده‏ی حقیقت عدمی وجود انسان و منادی اصالت 40

نتیجه‏گیری   64

  • عدم و پرسش از آن در مابعدالطبیعه چیست؟ 69

مقدمه   69

  • عدم و تفاوت هستی‏شناختی در مابعداطبیعه چیست؟ 71
  • رابطه‏ی ترس‏آگاهی و عدم در مابعدالطبیعه چیست؟   76

نتیجه‏گیری   85

  • انتقاد کارنپ 86
  • عدم در تفکر هیدگر متأخر  91

بخش سوم: هیدگر و و آیین بودا   95

  • عدم در ساحت اندیشه‏ی آیین بودا 95
  • عدم هیدگر در آینه‏ی اندیشه‏ی آیین بودای ماهایانا  97
  • رابطه‌ی میان هیدگر، آیین بودا و بوم­شناسی عمقی 101

جمع‌بندی       104

فهرست منابع   107

پیوست‏ها     111

 

مقدمه

در ابتدای این رساله شاید انتظار آن باشد که سخنی در باب زندگی مارتین هیدگر[1] به میان آید. با این وجود نگارنده دیدگاه این متفکر بزرگ آلمانی را، که جستجو در زندگی شخصی فیلسوفان را برای دریافت فلسفه‏ی آن‏ها خالی از فایده می‏دانست (احمدی، 1388، ص16)، محترم شمرده و کاوش در فلسفه‏ی او را با نظر به زندگی شخصی او آغاز نمی‏کند. تصدیق این مطلب را به‏ سادگی می‏توان از میان جملات خود او درک کرد، آنجایی‏که درباره‏ی زندگی ارسطو به شاگردانش گفت: «او به دنیا آمد، کار کرد، و مرد» (به نقل از احمدی، 1388، ص16).

پایان نامه

 برای خرید متن کامل پایان نامه با منابع کامل اینجا کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
متن کامل پایان نامه های این وبلاگ را در سایت www.nefo.ir می توانید ببینید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1402
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,919
  • بازدید ماه : 2,585
  • بازدید سال : 15,168
  • بازدید کلی : 468,519